Виставки Києва. Організація та проведення міжнародних виставок Київ Україна МВЦ.

Україна, 02002, Київ, Броварський проспект, 15
тел./факс: +38(044) 201-11-61

Звіт за результатами проведення
ІХ Міжнародного авіакосмічного салону АВІАСВІТ - ХХІ

24-27 вересня 2014

24-27 вересня 2014 вперше на території Міжнародного виставкового центру відбувся ІХ Міжнародний авіакосмічний салон "Авіасвіт - ХХІ". Вітчизняний виставковий захід у сфері авіапромисловості і космічних технологій невипадково проводився одночасно і в єдиному форматі з ХІ Міжнародною спеціалізованою виставкою "Зброя та безпека-2014". Адже Україна належить до числа небагатьох держав, які мають власну авіакосмічну галузь, ступінь розвитку та стан якої тісно пов’язані з розвитком оборонно-промислового комплексу і безпосередньо впливають на обороноздатність країни.

"Розвиток цієї галузі сьогодні підтримує українська влада. Ми посилимо армію найкращими зразками авіатехніки. Сьогодні ми знаходимося у надскладних умовах, але потрібно зробити все, аби розвивати оборонно-промисловий комплекс і аерокосмічну галузь", зауважив Олександр Турчинов під час відвідування заходу.

Вперше проведені в єдиному форматі, експозиції створили можливість комплексного ознайомлення керівництва держави, перших осіб силових відомств, Збройних Сил України та наукових установ, іноземних гостей і потенційних замовників із досягненнями оборонної та авіакосмічної промисловості України.

Церемонія відкриття виставок пройшла за участю керівництва країни і під пильною увагою представників засобів масової інформації (всього було акредитовано понад 80 ЗМІ). Відкривали виставки:
- Голова Верховної Ради України Олександр Турчинов;
- Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков;
- Міністр оборони України Валерій Гелетей;
- Командувач Національної гвардії України Степан Полторак;
- Директор Державного концерну "Укроборонпром" Роман Романов;
- Президент-генеральний конструктор державного підприємства "Антонов" Дмитро Ківа;
- Народний депутат України, почесний президент підприємства "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв,
представники Адміністрації Президента України, РНБО України, МЗС України, Держприкордонслужби України, військові аташе, акредитовані в Україні.

Також виставку відвідали офіційні делегації з 9-ти країн: Словацької Республіки на чолі з міністром оборони, Латвійської Республіки на чолі з міністром оборони, Литовської Республіки на чолі з віце-міністром охорони краю, Грузії, Алжиру, Італії, Малайзії, а також представники НАТО.

По закінченні церемонії відкриття почесні гості оглянули стенди учасників — це 75 підприємств, у т.ч. іноземні компанії Ceska Letecka Servisni a.s. (Чехія), Air Force Institute of Technologies (Польща) та офіційні представництва закордонних фірм, таких як: Rоbinson Helicopter (США), Diamond Aircraft Industries (Австрія), JCB (Великобританія), Schwing Stetter (Німеччина), Powerscreen (Великобританія), CMS Industries (Італія), Enstrom Helicopter Corporation (США), DJI (Китай) та інші. На загальній площі близько 6 300 кв.м. учасники продемонстрували натурні зразки авіатехніки, учбово-тренувальні комплекси гелікоптерів і літаків, безпілотні літальні апарати, обладнання та озброєння літальних апаратів, засоби протиповітряної оборони, новітні технології у двигунобудуванні.

Виставка продемонструвала значні позитивні зміни в галузі. На стенді "АНТОНОВ" були представлені моделі літаків, які можуть ефективно використовуватися в складі збройних сил і сил швидкого реагування. У тому числі: оперативно-тактичний військово-транспортний літак короткого зльоту і посадки Ан-70, багатоцільовий Ан-74, новий транспортний літак Ан-178, літаки сімейства регіональних реактивних літаків Ан-148 і Ан-158, включаючи морський патрульний Ан-148-300МП і літак для реагування на надзвичайні ситуації Ан-148-100ЕМ, транспортний варіант регіонального турбогвинтового літака Ан-140, Ан-140т, протипожежний літак Ан-32П, модернізований "Руслан" - Ан-124-200.

В ході виставки, представник ДП "АНТОНОВ" заявив про початок робіт над новим військово-транспортним літаком середнього класу Ан-188, а також про початок реалізації програми створення безпілотних авіаційних комплексів (БАК).

ДП "Івченко-Прогрес" та ПАТ "Мотор Січ" представили нові двигуни для авіаційної техніки, у тому числі для модернізованого вертольоту Мі-8. Нові розробки ПАТ "ФЕД" та підприємства "Радіонікс", ДП "Орізон-навігація" в галузі авіаційних приладів показали, що в Україні розробляється значна кількість систем, що забезпечують цикл виробництва літаків.

Все більшого поширення набирають зразки безпілотної техніки. Такий стрибок затребуваності малої і полікоптерної авіатехніки диктує міжнародний ринок, де вже все частіше стали застосовувати БПЛА для бойових та комерційних завдань. Крім того, інтерес до них продиктований і потребами АТО, для ведення спостереження за переміщенням супротивника і розвідки. Також на виставці були представлені БПЛА Національного авіаційного університету, підприємства "Юмік аероспейс", конструкторського бюро "3 Дронс", які викликали зацікавленість у фахівців. За словами голови парламенту Олександра Турчинова, такі системи прямо з виставки відправляться в зону проведення АТО.

У список таких засобів увійшли також польські безпілотники, які, за інформацією представників Air Force Institute of Technologies (ITWL), можуть піднімати до 15 кілограмів корисного вантажу, у тому числі озброєнь, а також комплекси по знешкодженню ворожих безпілотників.

В той же час, після огляду всіх експозицій, Олександр Турчинов запевнив, що оборонна продукція українського виробництва буде пріоритетною в держзакупівлі для Міноборони і підрозділів МВС. "Прямо під час огляду виставки вже домовилися про безпосередню закупівлю декількох вертольотів Мі-8 для Національної гвардії. Купує також такі вертольоти з озброєнням і Міністерство оборони", сказав він.

29 підприємств Державного Концерну "Укроборонпром" представили на своїх стендах нові види озброєння і військову техніку, які вже традиційно користуються попитом на зовнішніх ринках. Широкі можливості щодо ремонту та модернізації авіаційної техніки продемонстрували ремонтні підприємства концерну. Велику зацікавленість фахівців викликав модернізований літак Л-39, який демонстрував на виставці ДП "Одеський авіаремонтний завод". Також представили свої новітні розробки державна акціонерна холдингова компанія "Артем", ДП "Конотопський авіаремонтний завод "Авіакон", ДП "ДККБ "Луч". В їх арсеналі — високоточні механізми, керовані ракети, оптичне обладнання та інші сучасні види озброєнь.

Найбільше зацікавлення виявила багатофункціональна ракета "Альта" від ДП "ДККБ "Луч". Це фактично перша ракета повністю української розробки, яка використовує дворежимний спосіб наведення. Такі системи здатні вражати рухомі та стаціонарні броньовані цілі по лазерному променю, а також за допомогою режиму самонаведення.

На спільному стенді ПІВДЕНМАШу і КБ "Південне" були представлені наступні види продукції: ракети-носії "Зеніт-3SLБ", "Циклон-4", РН сімейства "Маяк"; рідинний ракетний двигун ДУ-802; рідинний ракетний двигун "Вега"; сильфон; кулебалон; агрегати шасі до літака Ан-140/148/158, а також нові розробки КБ "Південне" оперативно-тактичний ракетний комплекс "Гром" і ракетний комплекс "Коршун". Фахівці підприємства ознайомили відвідувачів стенду з особливостями технологічних процесів і виробничими можливостями заводу.

Деякі зразки на виставці в Україні були представлені вперше. Серед них: РЛС "Пелікан" (НВК "Іскра"), модернізований вертоліт Мі-8 (ПАТ "Мотор Січ"), проект модернізації вертольоту Мі-24 від ДП "Авіакон", система захисту вертольотів від ПЗРК "Адрос" (фірма "Адрон"), авіаційні тренажери виробництва ТОВ "Авіа" та ТОВ "Маркет-МАТС".

Значною подією ІХ Міжнародного авіакосмічного салону "Авіасвіт - ХХІ" стало підписання угоди про створення міжнародного авіабудівного консорціуму. До нього увійшли АТ "Мотор Січ", новостворене підприємство "Motor Sich Poland" і польська компанія "ARBOLEDA". Очікується, що найближчим часом до консорціуму приєднається ряд польських авіаційних підприємств. Консорціум буде займатися модернізацією із заміною двигунів вертольотів W-3 Sokol, Мі-8, Мі-17, Мі-24, Мі-14, Мі-2. Консорціум сприятиме просуванню продукції українських двигунобудівників на європейський ринок.

Також під час салону було підписано чотирьохсторонній українсько-польсько-угорсько-німецький меморандум про об'єднання зусиль у сфері авіадвигунобудування і модернізації авіаційної техніки. Підписантами меморандуму виступили АТ "Мотор Січ" (Україна) та компанії "ARBOLEDA" (Польща), "SPECIMPEX" (Угорщина), "AERODATA" (Німеччина). Активна робота, що проводиться керівництвом АТ "Мотор Січ", повинна допомогти в найближчій перспективі істотно зміцнити позиції підприємства на європейському ринку. Це забезпечить стабільність роботи компанії в умовах припинення військово-технічного співробітництва з Російською Федерацією, про що раніше було оголошено керівництвом України.

ПАТ "ФЕД" також провело ряд важливих переговорів з представниками вагомих зарубіжних компаній:
- з генеральним директором компанії ALFLETH ENGINEERING AG (м. Ленцбург, Швейцарія) обговорювалися перспективи поставок сучасного обладнання та інструменту провідних світових виробників для ПАТ "ФЕД";
- з представниками компанії "Providence Group" (м. Торонто, Канада) обговорювалися питання поглиблення співпраці з канадськими авіабудівними компаніями Thales Group Co. і Bombardier Inc. в галузі поставок деталей і агрегатів систем керування літаком;
- з регіональним менеджером з маркетингу та управління пілотними проектами компанії "TAT Technologies Ltd" (м. Гедера, Ізраїль) з питань оцінки технологічних можливостей ПАТ "ФЕД" та подальшої співпраці компаній в технологічній сфері.

Для цивільного замовника в рамках програми салону на території Державного музею авіації за адресою: вул. Медова, 1, проходив ІІ-й зліт малої авіації, де можна було спостерігати польоти вітчизняних зразків малої авіації і безпілотної техніки, а на експозиції у павільйоні Міжнародного виставкового центру демонструвались літальні апарати загального призначення.

Компанія "Софтекс Інвест" представила не тільки чотиримісний двомоторний літак V-24 з новим пілотажно-навігаційним комплексом, але і повнорозмірний макет двомоторного чотиримісного вертольота V-52. Обидва експонати постійно були в центрі уваги, тому що являють собою перспективні сучасні повітряні судна, які можуть знайти широке застосування в авіації загального призначення і в комерційній авіації.

Біплан "Горобець" Андрія Гнашука, власника компанії "Секрет-Сервіс", що спеціалізується на виробництві сейфів, добре відомий авіаційній спільноті. Одномісний літак фермової конструкції зарекомендував себе як відмінний пілотажнік, але кожен з декількох літаків, які в даний час знаходяться в експлуатації, унікальний.

Двомісний високоплан К-10 SWIFT київської компанії "Скаетон" сертифікований в Україні і кілька років перебуває у провадженні, темпи якого поступово збільшуються. Всього побудовано вже більше чотирьох десятків таких літаків.

"Ротор Україна" займається імпортом зарубіжних літаків компанії Diamond Aircraft Ind DA40, DA42 різних модифікацій, а також вертольотів Enstrom 480b. Однак підприємство зайнято не тільки продажами, але й технічним обслуговуванням поставленої техніки, в тому числі і вертольотів Robinson R44. Крім того, "Ротор Україна" готує пілотів і фахівців з обслуговування техніки.

Під час ділової програми салону відбулись наступні заходи:
- Міжнародний аерокосмічний форум "Космічна галузь України: істотне значення для економічної модернізації";
- робота секції "Перспективи розвитку військової авіації. Кооперація підприємств авіаційної промисловості з іноземними компаніями — головний напрямок ВТС і основа для створення нових зразків авіаційної техніки" в рамках Міжнародної конференції "Безпека в Східній Європі — виклики та загрози. Військово-технічне співробітництво — важлива складова розвитку озброєння та обороноздатності України";
- семінари учасників виставки ТОВ "Промтронік" та ТОВ "АСКОН-КР".

Співорганізаторами Міжнародного аерокосмічного форуму "Космічна галузь України: істотне значення для економічної модернізації" виступили Американська торгівельна палата в Україні і Державне космічне агентство України за підтримки Дніпропетровської обласної ради.
Серед ключових доповідачів Форуму були:
- Юрій Алексєєв – голова Державного космічного агентства України;
- Бернард Кейсі – президент Американської торговельної палати в Україні;
- Євген Удод – Голова Дніпропетровскої обласної ради;
- Сергій Войт – Генеральний директор ДП "ВО "Південмашзавод";
- Олександр Дегтярьов – Генеральний конструктор-Генеральний директор ДП "КБ "Південне";
- Микола Лихоліт — директор-головний конструктор КП "СПБ "Арсенал";
- Валентин Чумаченко – директор з наукової роботи НВП "Хартрон-Аркос";
- Михайло Ільченко – проректор із наукової роботи НТУУ "КПІ".

Форум був спрямований на:
- створення платформи для провідних компаній України в сфері літакобудування, ракетної техніки і супутникових компаній;
- допомогу українським компаніям світового класу та державним органам зайняти гідне місце в глобальній комерційній аерокосмічній промисловості;
- збільшення прямих іноземних інвестицій в авіаційно-космічну промисловість України.

Організаторами Міжнародної конференції "Безпека в Східній Європі — виклики та загрози. Військово-технічне співробітництво — важлива складова розвитку озброєння та обороноздатності України" виступили Міжнародний виставковий центр, Асоціація "Українські оборонні технології" та Міністерство оборони України. У підготовці конференції активну участь взяли Центральний науково-дослідний інститут озброєння та військової техніки Збройних Сил України та Державний науково-дослідний інститут авіації Міністерства оборони України.

Міжнародна конференція проходила протягом двох днів. У перший день конференції на пленарному засіданні були розглянуті питання безпеки в Східній Європі, військово-технічного співробітництва з країнами ЄС і США як важлива складова розвитку озброєння та обороноздатності України. У другий день конференція проходила по секціях, на яких розглядалися питання:
- Перспективи розвитку військової авіації. Кооперація підприємств авіаційної промисловості з іноземними компаніями — головний напрямок ВТС і основа для створення нових зразків авіаційної техніки;
- Перспективи розвитку озброєння наземних підрозділів. Кооперація підприємств оборонної промисловості з іноземними компаніями — головний напрямок ВТС і основа для створення нових зразків ОВТ.

Всього в конференціях взяли участь близько 500 фахівців, у тому числі представники іноземних міністерств оборони і НАТО. На пленарному засіданні виступило 15 доповідачів, під час роботи секцій було здійснено 45 доповідей.

Виставка і Міжнародна конференція дозволили активізувати діалог щодо подальшого розвитку військово-технічного співробітництва у зазначеній сфері. За результатами конференції визначено, що метою цієї співпраці мають стати:
- розширення співпраці з провідними компаніями країн ЄС і США з метою закупівлі та використання окремих високотехнологічних підсистем для підвищення технічних характеристик української оборонної продукції;
- створення спільних кооперацій між оборонними підприємствами і компаніями різних країн для розробки та виробництва нових зразків ОВТ для забезпечення потреб Збройних сил;
- досягнення координації державних програм розвитку ОВТ і поступовий перехід до здійснення спільних замовлень розробки окремих зразків озброєння і військової техніки Міністерствами оборони кількох країн. Українські експерти вважають, що першочергово мова може йти про спільні замовлення розробки нового озброєння Міністерством оборони України з міністерствами оборони країн Східної Європи і Балтії.

Для України розвиток ВТС важливий також із погляду реального входження українських підприємств до європейського економічного простору і має стати одним із реальних кроків України при імплементації підписаних документів про асоціацію з ЄС.

За чотири дні роботи виставкових заходів Міжнародний виставковий центр відвідали більше 9000 осіб - це спеціалісти авіаційного ринку, представники силових, правоохоронних міністерств і відомств України, а також приватні особи, які цікавляться авіацією.

За приведеними нижче результатами анкетування учасників авіасалону "Авіасвіт–ХХІ" можна зробити висновок про перспективність подальшого проведення заходу у запропонованому цього року форматі:

Питання з анкети учасника

Відповідь
учасника

Кількість відповідей учасників, %

Як Ви оцінюєте місце проведення Салону?

відмінно

52

добре

44

задовільно

4

Чи укладені Вами контракти під час проведення Салону?

так

40

ні

60

Чи задоволені Ви встановленими під час Салону діловими контактами?

так

92

ні

8

Скільки потенційних клієнтів відвідали стенд Вашої компанії?

понад 250 осіб

22

200-250 осіб

4

150-200 осіб

11

100-150 осіб

7

50-100 осіб

15

до 50 осіб

41

Чи планує Ваша компанія брати участь в Салоні наступного разу?

так

88

ще не вирішили

12

Фото та відео матеріали з ІХ Міжнародного авіакосмічного салону "Авіасвіт - ХХІ" можна знайти на сайті Міжнародного виставкового центру - www.iec-expo.com.ua

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ
Міжнародного авіакосмічного салону
"АВІАСВІТ-ХХІ"
(24.09.-27.09.2014)

1.1. Географія відвідувачів
1.1.1. Географія відвідувачів по країнах

Країна

%

Україна

99%

Зарубіжжя: Франція, Білорусь, Ізраїль, Польща, Австралія, США, Іран, Греція, Чехія, Молдова, Росія, Італія, Танзанія

1%

1.1.2. Географія відвідувачів по регіонам України

Регіон

%

Київ і Київська область

75%

Центральний/Північний регіон: Вінницька, Житомирська, Черкаська, Чернігівська, Сумська, Полтавська області

6%

Східний регіон: Харківська, Луганська, Дніпропетровська, Донецька, Запорізька області

7%

Західний регіон: Волинська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька, Закарпатська, Чернівецька області

4%

Центральний/Південний регіон: Кіровоградська, Одеська, Миколаївська, Херсонська області, АР Крим

8%

1.2. Посадовий склад відвідувачів

Керівник організації/заступник

21%

Керівник підрозділу

19%

Спеціаліст

25%

Науковий співробітник

16%

Менеджер з продажу

6%

Технічний персонал

7%

Провідний інженер

6%

1.3. Сфера діяльності відвідувачів

Виробництво

33%

Імпортер, дистриб'ютор, дилер

20%

Надання послуг

22%

Державні органи влади

8%

Наука та освіта

12%

Громадська організація

5%

1.4. Тематика, що цікавить відвідувачів

Літальні апарати цивільного призначення

14%

Системи ППО

6%

Літальні апарати військового призначення

10%

Системи комунікації та зв'язку

8%

Літальні апарати загального призначення

7%

Техніка і обладнання для аеропортів та аеродромів

3%

Космічні літальні апарати, супутники, ракетоносії

5%

Ремонт та технічне обслуговування літальних апаратів

4%

Космічні дослідження

5%

Матеріали і технології для авіаційної та космічної промисловості

6%

Двигунобудування

5%

Тренажери та імітатори

5%

Озброєння літальних апаратів

5%

Льотні клуби та школи

4%

Обладнання літальних апаратів

6%

Авіамоделізм

7%

2. Мета візиту

Збут продукції/послуг

7%

Придбання продукції

11%

Вивчення ринку

54%

Участь у семінарах

8%

Ознайомлення з метою можливої участі

20%

3. Джерело інформації про Салон

Поштова розсилка від організаторів

8%

Запрошення від організаторів

8%

E-mail розсилка

5%

Реклама в друкованих виданнях

7%

Реклама на радіо

6%

Інтернет

36%

Зовнішня реклама

11%

Реклама на транспорті

1%

Запрошення учасника виставки

18%

3.1. Намір експонентів щодо участі у наступному салоні
"АВІАСВІТ-ХХІ"

Участь наступного разу

Швидше так
(%)

Поки що не вирішили (%)

88%

12%